Υποψηφιότητες Emmy 2018: Οι καλύτερες σειρές

Oλες οι μεγάλες κατηγορίες έχουν φέτος ενδιαφέρον που παλιότερα απουσίαζε- τουλάχιστον μιλώντας συνολικά. Καταρχάς στη μεγάλη τετράδα φέτος έχουμε αντικαταστήσει την Καλύτερη Τηλεταινία με το Καλύτερο Διαγωνιστικό Ριάλιτι, μιας και η τηλεταινία φέτος μεταφέρθηκε στα Τεχνικά Εμμυ που απονεμήθηκαν την περασμένη βδομάδα (νίκησε το «USS Callister» επεισόδιο του «Black Mirror».) Ετσι κι αλλιώς το Ριάλιτι είναι μια πολύ πιο σύγχρονης σημασίας και ενδιαφέροντος κατηγορία από την Τηλεταινία, οπότε ορθή η κίνηση.

 

Η τετράδα λοιπόν, τι λέγαμε; Ναι, έχουμε λοιπόν την Κωμωδία, όπου απουσιάζει το «Veep» και το πεδίο είναι ανοιχτό για τον επόμενο θριαμβευτή. Εχουμε το Δράμα, όπου οι δύο τελευταίοι νικητές συγκρούονται. Εχουμε το προαναφερθέν Ριάλιτι, που μοιάζει έτοιμο να στέψει νέο βασιλιά- ή βασίλισσα για την ακρίβεια. Και η Μίνι Σειρά μοιάζει ορθάνοιχτη, περισσότερο από κάθε άλλη πρόσφατη χρονιά.


Πάμε να δούμε τις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες και να δούμε αν υπάρχουν, τελικά, μεγάλα φαβορί.

best_handmaid

Δραματική Σειρά

  • The Americans
  • The Crown
  • Game of Thrones
  • The Handmaid’s Tale
  • Stranger Things
  • This Is Us
  • Westworld

Πέρσι αυτή η κατηγορία έφερε κάτι δίχως προηγούμενο για τα δεδομένα των βραβείων, μια σύνθεση υποψήφιων σειρών όπου 5 από τις 7 ήταν σειρές στην 1η σεζόν τους. Απλά απίστευτο. Και οι 5 κάνουν ριπίτ φέτος, αλλά δεδομένου του πόσο δυσκολεύτηκαν όλες τους με το Δύσκολο Δεύτερο Αλμπουμ, η κατηγορία φέτος δεν θυμίζει και πολύ την φρεσκάδα της περσινής.

Το «Stranger Things» δεν δημιούργησε τον ίδιο ενθουσιασμό, το «Westworld» τόλμησε πολύ και παραμένει εγκεφαλικό και δυσπρόσιτο, το «This Is Us» ξόδεψε πολλή καλή θέληση ώσπου να φτάσει στον πολυδιαφημισμένο θάνατο, το «Handmaid’s Tale» έμοιαζε να μην έχει φρέσκες ιδέες μέχρι που είχε και ευχηθήκαμε να μην είχε (το πολύ κακό φινάλε της 2ης σεζόν), το «The Crown»δε ξέρω αν θα μπορέσει ποτέ να κάνει το άλμα. Οι δύο μη δευτεροετείς σειρές απουσίαζαν αμφότερες πέρσι μετά την προπέρσινη κόντρα τους, για διαφορετικούς λόγους: Το «Game of Thrones» δεν εμφανίστηκε πέρσι, αλλά επέστρεψε φέτος με μια από τις αναμφίβολα χειρότερες σεζόν του, ενώ το «The Americans» ύστερα από την περσινή κοιλιά έκλεισε θριαμβευτικά φέτος τον κύκλο του επιστρέφοντας στη μεγάλη κατηγορία.

Αυτή η αβεβαιότητα της Ακαδημίας απέναντι στην κατασκοπική σειρά του FX πρακτικά αποκλείει το ενδεχόμενο κάποιας μεγάλης έκπληξης, εξάλλου υπάρχουν άλλες κατηγορίες στις οποίες ενδέχεται να τιμηθεί για την συνολική παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια. Με δεδομένο το momentum των υπολοίπων σειρών, καμία εκ των οποίων δεν είχε φέτος την καλύτερη σεζόν της, η λογική λέει πως εφόσον προχωράμε κάπως στον αυτόματο, κανείς δεν έχει τη φόρα για ανατροπή ή προσπέρασμα. Αρα, η κατηγορία by default θα παίξει ανάμεσα στους δύο τελευταίους νικητές, που δεν έχουν έρθει και αντιμέτωποι ως τώρα, μάλιστα.

Στην κόντρα «Game of Thrones» εναντίον «The Handmaid’s Tale» δεν έχω εύκολη απάντηση, όμως η σειρά του hulu έχει προβάδισμα χάρη σε διάφορους παράγοντες. Είναι πιο επίκαιρη, υπερβολικά επίκαιρη θα έλεγαν πολλοί θεατές μάλιστα. Προβλήθηκε πιο πρόσφατα, έχοντας τις συζητήσεις φρέσκες σε αντίθεση με το «Game of Thrones» που μοιάζει με μακρινή ανάμνηση από το περσινό καλοκαίρι. Και είναι κι ο κάτοχος, κάνοντάς το σίγουρα ένα τσικ πιο εύκολο για έναν αναποφάσιστο ψηφοφόρο να το ψηφίσει. Ολοι αυτοί οι παράγοντες από μόνοι τους ίσως να μην σήμαιναν κάτι, αλλά σε μια αρκετά κοντινή συνθήκη όπως η φετινή, ο συνδυασμός όλων ίσως να αρκεί για να κάνει το ριπίτ του δυστοπικό δράμα, μέσα από μια απρόσμενα αδύναμη συγκομιδή υποψηφιοτήτων.

Πρέπει να κερδίσει: «The Americans» / Θα κερδίσει: «The Handmaid’s Tale»


best_atlanta

Κωμική Σειρά

  • Atlanta
  • Barry
  • black-ish
  • Curb Your Enthusiasm
  • GLOW
  • The Marvelous Mrs. Maisel
  • Silicon Valley
  • Unbreakable Kimmy Schmidt

Τώρα μιλάμε. Αυτή είναι η κατηγορία για φέτος. Πρόκειται για μια κατηγορία με τρομερά ισχυρή αίσθηση παράδοσης για τα Εμμυ. Την τρέχουσα δεκαετία έχουν κερδίσει αυτό το βραβείο μόλις δύο σειρές. Δύο! Το «Modern Family» και το «Veep», απόντα αμφότερα από τις φετινές υποψηφιότητες. Αν η Ακαδημία εμφανίζει εντονότερες τάσεις πολύχρονης σύνδεσης με τις κωμωδίες, ίσως πρέπει να ψάξουμε τον επόμενο νικητή και βάσει ενός τέτοιου κριτηρίου. Δηλαδή, πόσο μεγάλο μέλλον μοιάζει να έχει η σχέση των Εμμυ με αυτή τη σειρά;

Μπορούμε εύκολα να αποκλείσουμε μερικές υποψηφιότητες στα γρήγορα, μιας και τα Εμμυ τα ίδια δε μπορούσαν, προτείνοντας 8 σειρές. Το «Curb Your Enthusiasm» δεν ενθουσίασε κανέναν και βρίσκεται εδώ για λόγους αναγνωρισιμότητας. Το «Unbreakable Kimmy Schmidt» με μισή σεζόν σκόραρε λιγοστές υποψηφιότητες και δε νιώθω καμία ορμητικότητα στην παρουσία του- αφήστε που βρίσκεται στην τελευταία του σεζόν, οπότε δε νομίζω τα Εμμυ να το αγκαλιάσουν τώρα. Το δε «Silicon Valley» ποτέ δεν υπήρξε φαβορί και η συνεχιζόμενη υποψηφιότητά του είναι νίκη από μόνη της, ειδικά σε μια άβολη, μετα-Τ.Τζ. Μίλερ εποχή. Και το «black-ish», καθώς ετοιμάζεται για την 5η του σεζόν, μοιάζει με επίσης μόνιμη υποψηφιότητα που αν ήταν να έχει κάνει το άλμα, η λογική λέει πως θα το είχε ήδη κάνει.

Ο μεγάλος αστερίσκος εδώ για όλες αυτές τις προχωρημένης ηλικίας σειρές είναι πως και το «Veep» με την 4η σεζόν του άρχισε να κερδίζει, όμως υπάρχουν πολύ βασικές διαφορές: Από τη μία, μιλάμε για κωμωδία του ΗΒΟ,που με ένα πρεστίζ πακετάρισμα δίνει την αίσθηση πως βρισκόμαστε πιο κοντά στη λογική των δραματικών σειρών της καλωδιακής που ανακαλύπτεις στην πορεία, παρά σε κάποιο σχετικά αναλώσιμο σίτκομ των 20+ επεισοδίων τη χρονιά. Αλλά ακόμα βασικότερα, το «Veep» κέρδιζε από την 1η του κιόλας σεζόν -δίχως την παραμικρή διακοπή- Εμμυ για την πρωταγωνίστριά του, 6 σερί, δείχνοντας πως -στη σκιά του «Modern Family»- είχε μεγάλη στήριξη, περιμένοντας τη σειρά του.

Κρατάμε λοιπόν τις 4 σειρές που βρίσκονται σε πιο πρώιμο στάδιο ζωής. Από αυτές, το «GLOW»με το σπρώξιμο του Netflix έφτασε σε πολλές υποψηφιότητες, κερδίζοντας και 2 τεχνικά ΈΕμμυ, η απουσία της Αλισον Μπρι από τον Α’ Γυναικείο νομίζω φανερώνει την έλλειψη αρκετού ενθουσιασμού ώστε να μπορέσει να κάνει τέτοιο άλμα. Το «Barry» από την άλλη είναι μεγάλο ερωτηματικό, αλλά σίγουρα έχει τον μεγάλο αριθμό υποψηφιοτήτων, τους αναγνωρίσιμους τηλε-σταρ, και πιθανώς την ιδέα του continuity (από το «Veep» του ΗΒΟ στην διάδοχη κωμωδία του ίδιου δικτύου) να δουλεύουν υπέρ του, αλλά πιστεύω πως το ιδιαίτερο ύφος του σίγουρα δεν είναι για όλους.

Τα δύο λογικά φαβορί είναι λοιπόν το «Atlanta» και το «Marvelous Mrs. Maisel». Η σειρά του Ντόναλντ Γκλόβερ είναι μάλλον εκείνη με τη μεγαλύτερη αποδοχή της κριτικής την τελευταία διετία και η 2η σεζόν καθόλου δε φρέναρε, παράγοντας τουλάχιστον μισή ντουζίνα πολυσυζητημένων επεισοδίων και φέρνοντας στην οθόνη ένα δημιουργικό όραμα ανόμοιο με οτιδήποτε άλλο. Με δεδομένα τα περσινά βραβεία, και με την απουσία του «Veep», νιώθω πως ξεκινά από μια θέση ελαφρού προβαδίσματος σε σχέση με τις υπόλοιπες υποψήφιες.

Ομως δίπλα του έχει το «Marvelous Mrs. Maisel» της Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο που πέτυχε 14 υποψηφιότητες για την 1η σεζόν (το «Atlanta» έχει φέτος 16) κερδίζοντας και 3 τεχνικά Εμμυ (όσα και το «Atlanta») την περασμένη βδομάδα, τα οποία κάθονται ωραία δίπλα στις δύο Χρυσές Σφαίρες που θυμίζουμε πως έχει ήδη κερδίσει η σειρά (Καλύτερη Κωμικής Σειρά και Α’ Γυναικείου για τη Ρέιτσελ Μπρόσναχαν). Η ταύτιση Σφαιρών και Έμμυ δεν είναι πολύ συχνή, όμως για μια σειρά σαν αυτή που η Ακαδημία φαίνεται να αγκαλιάζει από την πρώτη στιγμή, μπορεί να λέει κάτι. Η «Maisel» έχει προταθεί σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες (εκτός Α’ Αντρικού) και εκτός απροόπτου θα φύγει με τουλάχιστον 2 νίκες.

Σε αυτή τη φαινομενικά πολύ μικρή απόσταση των δύο διεκδικητών, μια ματιά στους τίτλων των προηγούμενων νικητών μπορεί να μας δώσει μια γεύση. Σειρές σαν το «Veep», το «Modern Family», το «30 Rock», το «Office», το «Arrested Development», δηλαδή οι νικητές τα τελευταία 15 χρόνια, μοιράζονται όλες ένα βασικό κοινό στοιχείο: Είναι αληθινά αστείες, αναμφίβολα κωμωδίες. Σε άλλες κατηγορίες η Ακαδημία μπορεί συχνά να βραβεύει μη παραδοσιακές κωμωδίες, αλλά στο πρόσφατο παρελθόν ούτε το «Transparent», ούτε το «Louie» (για να θυμηθούμε δύο πολυβραβευμένες κωμωδίες που φλέρταραν έντονα με διάφορα άλλα είδη) κέρδισαν ποτέ το μεγάλο τρόπαιο. Εκεί, ακόμα, μετράει πολύ ποια σειρά -πολύ απλά- βγάζει γέλιο. Το «Marvelous Mrs. Maisel» βάσει παράδοσης, κερδίζει στα σημεία.

Πρέπει να κερδίσει: «Atlanta» / Θα κερδίσει: «The Marvelous Mrs. Maisel»


best_gianni

Μίνι Σειρά

  • The Alienist
  • The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story
  • Genius: Picasso
  • Godless
  • Patrick Melrose

Οι παραγωγές του Ράιαν Μέρφι είναι πάντα φαβορί στον αυτόματο, το γουέστερν «Godless» έχει μαζέψει πολλές υποψηφιότητες, αρκετές πιθανές νίκες, και είναι το εκλεκτό του Netflix στην κατηγορία, και το «Patrick Melrose» ήταν ένα μίνι σουξέ για ανώτερες βρετανικές τάξεις. Είναι τόσο διαφορετικά τα κοινά του κάθε διεκδικητή που αδυνατώ να κάνω πρόβλεψη με την παραμικρή σιγουριά. Σε άλλη χρονιά, με Ράιαν Μέρφι ελαφρώς πιο ευκολοχώνευτο, δε θα είχα τόσο άγχος, όμως φέτος πραγματικά πιστεύω πως ο «Gianni Versace» του θα αποδόσει χαμηλότερα από τις προσοδκίες. Eστω κι έτσι, λόγω συνήθειας έστω, θα έδινα το μικρό προβάδισμα- αλλά με πολύ, πολύ μεγάλη αμφιβολία.

Πρέπει να κερδίσει: «The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story» / Θα κερδίσει: «The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story»


best_rupaul

Διαγωνιστικό Ριάλιτι

  • The Amazing Race
  • American Ninja Warrior
  • Project Runway
  • RuPaul’s Drag Race
  • Top Chef
  • The Voice

Μιλάγαμε παραπάνω για την κατηγορία Κωμικής Σειράς και πόσο δύσκολα αλλάζουν εκεί οι συνήθειες, αλλά τι να πει και το ριάλιτι; Oσο υπάρχει η κατηγορία έχουν κερδίσει μόλις 3 σειρές. Στην διάρκεια των ‘00s το «Amazing Race» ήταν κυριολεκτικά ο μόνος νικητής, το σερί έσπασε το «Top Chef» με μία one-off νίκη, κι έκτοτε το «Amazing Race» μοιράζεται τις νίκες με το «Voice», το οποίο έχει κερδίσει τις 3 τελευταίες φορές. Η κατηγορία αυτή είναι σχετικά νέα ακόμα και πιστεύω αυτή η αγκύλωση των μελών έχει να κάνει με μια ελαφρά ενοχική διάθεση απέναντί της, που έχει μείνει ως κατάλοιπο από τα Παλιά Τα Χρόνια. Οι ψηφοφόροι βρίσκουν φορμάτ που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και παραμένοι πιστοί σε αυτά, αντί να κρίνουν όντως τι κάνει η κάθε παραγωγή από χρονιά σε χρονιά- έτσι μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι «δεν βλέπει ακριβώς», απλά ξεχωρίζει μια ιδέα.

Χρειάζεται πάντα ένα σημαντικών διαστάσεων φαινόμενο για να πραγματοποιηθεί η νέα κάθε φορά μετατόπιση, και πιστεύω το «Drag Race» είναι αυτό ακριβώς το πράγμα- ένα διαγωνιστικό ριάλιτι που αντλεί τόσο από την παράδοση και την παραδοσιακή φόρμα του τηλεοπτικού είδους, όσο κι από underground κουλτούρες τις οποίες το mainstream ανέκαθεν κατέκλεβε λίγο-λίγο. Η σταδιακή μετακίνηση της σειράς προς το mainstream είναι στην πραγματικότητα μια από τις κυριότερες ιστορίες της ‘10s ποπ κουλτούρας και το κερασάκι στην τούρτα της όλης διαδικασίας ήταν η βράβευση του RuPaul με το Εμμυ Παρουσιαστή Ριάλιτι, το οποίο φέτος κέρδισε για τρίτη συνεχή χρονιά. Οι κατηγορίες Διαγωνιστικού Ριάλιτι και Παρουσιαστή με έναν σχιζοφρενικό τρόπο έχουν συμπέσει μόλις μία φορά στην -σύντομη- ιστορία, οπότε δε λέει απαραιτήτως τίποτα και μπορεί κάλλιστα να έχουμε το «Voice» για 4η συνεχή φορά. Αλλά ίσως η Ακαδημία είναι επιτέλους έτοιμη για κάτι πιο ποπ.

Πρέπει να κερδίσει: «RuPaul’s Drag Race» / Θα κερδίσει: «RuPaul’s Drag Race»

 

http://flix.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s