Υποψηφιότητες Emmy 2018: Σενάρια και Σκηνοθεσίες

Οι κατηγορίες σεναρίου και σκηνοθεσίας πάντα λαμβάνουν μικρότερη έκθεση και ελάχιστον ενδιαφέρον σε σχέση με τις ερμηνευτικές και φυσικά τα βραβεία καλύτερων σειρών, όμως εμείς συνεχίζουμε να τα τιμάμε. Κι όχι μόνο επειδή βραβεύουν απευθείας τους δημιουργούς μερικών από τις καλύτερες σειρές εκεί έξω, αλλά κι επειδή είναι συχνά οι μόνες κατηγορίες που αναγνωρίζουν σειρές όπως η «Buffy», το «Wire», το «Community», το «Battlestar Galactica», το «The Knick» ή, φέτος, το «Twin Peaks: The Return».

Συνήθως βέβαια ακόμα κι αυτά καταλήγουν να συμβαδίζουν σε μεγάλο βαθμό με τους μεγάλους νικητές, όμως ακόμα κι έτσι υπογραμμίζονται συχνά ξεχωριστά έργα όπως το «B.A.N.» πέρσι για παράδειγμα, το πιο πολύσυζητημένο επεισόδιο του «Atlanta». Ή, σε σπάνιες περιπτώσεις, έχουμε και κάποιον θρίαμβο-έκπληξη, όπως τη νίκη, κάποτε, του «Friday Night Lights» για την τελευταία του σεζόν. Θυμηθείτε το αυτό επειδή θα επανέλθει.


emmys_atlatan

Σκηνοθεσία σε Κωμωδία

  • Ντόναλντ Γκλόβερ (Atlanta: FUBU)
  • Χίρο Μουράι (Atlanta: Teddy Perkins)
  • Μπιλ Χέιντερ (Barry: Chapter One: Make Your Mark)
  • Μαρκ Σεντρόφσκι (The Big Bang Theory: The Bow Tie Assymetry)
  • Τζέσι Περέτζ (GLOW: Pilot)
  • Εϊιμι Σέρμαν-Παλαντίνο (The Marvelous Mrs. Maisel: Pilot)
  • Μάικ Τζατζ (Silicon Valley: Initial Coin Offering)

Πέρσι την κατηγορία κέρδισε ο Ντόναλντ Γκλόβερ για το «B.A.N.» που αναφέραμε παραπάνω, κι αργότερα πήρε και το ερμηνευτικό βραβείο. Πιστεύω πως η σειρά θα κάνει το ίδιο combo νικών και φέτος, αλλά όχι για τον Γκλόβερ στη σκηνοθεσία (παρότι είναι ξανά υποψήφιος), παρά για τον Χίρο Μουράι, βασικό σκηνοθέτη του «Atlanta». Είναι υποψήφιος φέτος με το «Teddy Perkins», μακράν το πιο πολυσυζητημένο επεισόδιο κωμωδίας για τη σεζόν, στη διάρκεια του οποίου ο Μουράι συντηρεί μια horror ένταση μπλεγμένη με στεγνό χιούμορ την ώρα που ο Γκλόβερ μας αφήνει με το σαγόνι στο πάτωμα χάρη στην δίχως credit κεντρική του ερμηνεία.

Τι φανταστική κατηγορία όμως φέτος; Μέχρι πρόσφατα εδώ βλέπαμε να επαναλαμβάνονται τα ίδια 3-4 σίτκομ χρόνο μετά το χρόνο, αλλά φέτος μια μαγεία. Η σκρούμπολ μανία της Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο δίνει τον τόνο για την εξαιρετική της σειρά (που θα κερδίσει μπόλικα βραβεία αλλού), ο Τζέσι Περέτζ διαθέτει μια σχεδόν Σαντάνσεια ανεξάρτητη χροιά στο λουκ και την κίνηση του «GLOW» και ο Μπιλ Χέιντερ ισορροπεί αγωνία και παραλογισμό στο «Barry», όλα είναι αξιοσημείωτες δουλειές, αλλά θεωρώ ο Μουράι δεν χάνει το φετινό.

Πρέπει να κερδίσει: Χίρο Μουράι / Θα κερδίσει: Χίρο Μουράι


emmys_Wall

Σκηνοθεσία σε Δράμα

  • Στίβεν Ντάλντρι (The Crown: Paterfamilias)
  • **Άλαν Τέιλορ (Game of Thrones: Beyond the Wall)
  • Τζέρεμι Ποντέσουα (Game of Thrones: The Dragon and the Wolf)
  • Κάρι Σκόγκλαντ (The Handmaid’s Tale: After)
  • Τζέισον Μπέιτμαν (Ozark: Toll)
  • Ντάνιελ Σάκχαϊμ (Ozark: Tonight We Improvise)
  • Αδερφοί Ντάφερ (Stranger Things: Chapter Nine: The Gate)

Η θεματική στροφή της τηλεόρασης δε φαίνεται πουθενά πιο ξεκάθαρα από όταν συγκρίνει κανείς τις σκηνοθεσίες που προτείνονται σε δράμα και σε κωμωδία, όπου οι υποψηφιότητες της κωμωδίας είναι κυριολεκτικά όλες τους, μία προς μία, καλύτερες από τους δράματος. Παραπάνω είδαμε συναρπαστικά, φρέσκα πράγματα, διαφορετικά είδη και προσεγγίσεις, πειραματισμούς, κι εδώ έχουμε το μπλοκμπάστερ «Game of Thrones» στην σεζόν με τις τηλεμεταφορές (όπου εμφανώς πια όλο το δημιουργικό επιτελείο προσπαθεί να τελειώνει να πάει παρακάτω στη ζωή του), τον Στίβεν Ντάλντρι (έναν σκηνοθέτη που υποθέτω υπάρχει ακόμα), την κακή 2η σεζόν του «Handmaid’s Tale» (για δυνατό επεισόδιο ωστόσο, να είμαι τίμιος), την -τελευταία έβερ;;;- υποψηφιότητα του «Stranger Things» και μια διπλή εμφάνιση του «Ozark», μια σειρά-παρωδίας του «Breaking Bad» που για κάποιο λόγο έχει μπει στο πεδίο του δράματος.

Whoo! Μπορεί να κερδίσει κι αυτή την κατηγορία ο Χίρο Μουράι;

Λογικά είναι ανάμεσα στο «Game of Thrones» και το «Handmaid’s Tale» όπως και η μεγάλη κατηγορία εξάλλου. Το fantasy του ΗΒΟ είχε κερδίσει τις 2 τελευταίες χρονιές που ήταν υποψήφιο και γενικά μια τέτοιου είδους επική παραγωγή όταν αναγνωρίζεται από τα Εμμυ έχει υποθέτω φυσικό προβάδισμα απέναντι σε οτιδήποτε πιο μετρημένο. Συνυπολογίζουμε και το γεγονός πως υπάρχει σε αυτή την κατηγορία μια προδιάθεση επιβράβευσης σπουδαίων auteurs όταν δίνεται η ευκαιρία (πρόσφατα παραδείγματα οι Μάρτιν Σκορσέζε και Ντέιβιντ Φίντσερ) οπότε αποκτά το σχετικό προβάδισμα το «Game of Thrones», στη σκηνοθεσία του οποίου επέστρεψε ο θρυλικός Αλαν Τέιλορ μετά το «Terminator: Genisys» και το «Thor: The Dark World». :/

Πρέπει να κερδίσει: Κάρι Σκόγκλαντ / Θα κερδίσει: Αλαν Τέιλορ


emmys_twin

Σκηνοθεσία σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

  • Ράιαν Μέρφι (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story)
  • Σκοτ Φρανκ (Godless)
  • Ντέιβιντ Λεβό (Jesus Christ Superstar)
  • Κρεγκ Ζισκ (The Looming Tower)
  • Μπάρι Λέβινσον (Paterno)
  • Έντουαρντ Μπέργκερ (Patrick Melrose)
  • Ντέιβιντ Λιντς (Twin Peaks: The Return)

Πολύς κόσμος όποτε βγαίνουν υποψηφιότητες βραβείων αρέσκεται στο να μιλάει για σνομπαρίσματα, να ψάχνει ποιοι αδικήθηκαν, κλπ. Κάποτε νομίζω το έκανα κι εγώ αλλά περνάνε τα χρόνια, ηρεμείς, αποδέχεσαι κάποια πράγματα, οπότε θέλω να πω δε θα κάτσω ποτέ να σκάσω που δε θα κερδίσει Εμμυ ο Σίον Σόνο για το «Tokyo Vampire Hotel», ποιος νοιάζεται, καταλαβαίνετε τι εννοώ. Αλλά υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο είδος σνομπαρίσματος που ακόμα παίζει άρπα με τα νεύρα μου. Ευτυχώς είναι σπάνιο, αλλά όποτε εμφανίζεται αδυνατώ να μην γίνω λιγάκι έστω έξαλλος. Είναι η αναγνώριση σε ένα ελάχιστο επίπεδο κάποιου εμφανέστατα τιτάνιου έργου, με κάποια υποψηφιότητα σκηνοθεσίας, και μετά ήττα στην εν λόγω κατηγορία.

Πολύ διάσημα παραδείγματα είναι οι υποψηφιότητες για Οσκαρ Σκηνοθεσίας του Τέρενς Μάλικ για το «Δέντρο της Ζωής» και του Κριστόφ Κισλόφσκι για την «Κόκκινη Ταινία». Δε θα πει κανείς τίποτα αν δεν προτείνεις για Οσκαρ τον Κισλόφσκι, αυτό θέλω να πω. Αλλά μην τον προτείνεις για να το χάσει από τον Μπομπ Ζεμέκις. Μην προτείνεις τον Τέρενς Μάλικ για να το χάσει από τον Μισέλ Χαζαναβίσιους. Μην προτείνεις τον Ντέιβιντ Λιντς για να το χάσει από [τσεκάρει λίστα] τον… ερμ… Σκοτ Φρανκ;

Υπερβάλω λίγο βέβαια, κυρίως εν προκειμένω επειδή μπορούν να συμβούν διάφορα λιγότερο εξοργιστικά πράγματα. Μπορεί, καταρχάς, να κερδίσει ο Λιντς. Ναι, ξέρω, κάτσε και περίμενε θα μου πείτε. Δεν θα με σόκαρε! Εχουν συμβεί πιο περίεργα πράγματα. Η κατηγορία είναι αρκετά ανοιχτή ώστε να μην είναι απίθανο να βραβευτεί εδώ ο Λιντς σαν κάποιο είδος συνολικής επιβράβευσης. Το λογικό φαβορί είναι ο Ράιαν Μέρφι, αλλά δε νιώθω πως αυτή η σεζόν του «American Crime Story» έχει την τεράστια ορμή του «O.J.». Ο Σκοτ Φρανκ είναι χρόνια στο industry και το «Godless» ήταν ένα καλοφτιαγμένο show του Netflix. Μπορώ να το δω να πηγαίνει οπουδήποτε. Και όπως συμβαίνει πάντα σε περιπτώσεις αμφιβολίας στο πεδίο των μίνι σειρών, όταν δεν είσαι σίγουρος το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ποντάρεις στον Ράιαν Μέρφι.

Πρέπει να κερδίσει: Ντέιβιντ Λιντς / Θα κερδίσει: Ράιαν Μέρφι


emmys_Eve

Σενάριο σε Δράμα

  • Ντέιβιντ Μπένιοφ, Ντ. Μπ. Γουέις (Game of Thrones: The Dragon and the Wolf)
  • Αδερφοί Ντάφερ (Stranger Things: Chapter Nine: The Gate)
  • Τζόελ Φιλντς, Τζο Γουάισμπεργκ (The Americans: START)
  • Πίτερ Μόργκαν (The Crown: Mystery Man)
  • Μπρους Μίλερ (The Handmaid’s Tale: June)
  • Φίμπι Γουόλερ-Μπριτς (Killing Eve: Nice Face)

Εδώ επανερχόμαστε σε αυτό που έγραφα στην εισαγωγή σε σχέση με το «Friday Night Lights». Εκείνη ήταν μια σειρά αγαπητή σε σχετικά λίγο κόσμο που όμως τη λάτρευε με πάθος, και ήταν μια σειρά που στο πέρασμα των σεζόν αποκτούσε όλο και μεγαλύτερη στήριξη και αποδοχή. Φτάνοντας, με ένα περίεργο και σχετικά απρόσμενο χτίσιμο momentum, στην τελευταία σεζόν όχι μόνο να προταθεί, αλλά εντελώς από το πουθενά να κερδίσει κιόλας τα δύο μοναδικά της (μεγάλα, γιατί είχε κερδίσει κι ένα για Καλύτερο Κάστινγκ πίσω στην 1η σεζόν), αποχαιρετιστήρια Εμμυ: Σεναρίου και Α’ Ανδρικού Ρόλου.

Το λέω αυτό γιατί η τροχιά εκείνης της σειράς είναι παρόμοια με την τροχιά αποδοχής και αναγνώρισης του «Americans» και επειδή πιστεύω πως θα συμβεί το ακριβώς ίδιο πράγμα και φέτος. Σε ένα πεδίο σχετικά μοιρασμένο ανάμεσα στους δύο μεγάλους διεκδικητές, που είχαν αμφότεροι -ας το πούμε ευγενικά- συζητήσιμες σεζόν, το εκπληκτικό φινάλε του «Americans» μπορεί να είναι φόρος τιμής και απόδοση δικαιοσύνης ταυτόχρονα. Κανείς δε θα είχε ένσταση. Μπορώ να το δω να συμβαίνει.

Πολύ ευχάριστη έκπληξη η παρουσία εδώ του «Killing Eve», με τη σειρά να πετυχαίνει το λεγόμενο Μικρό Friday Night Lights: Μάλλον δε θα κερδίσει κανένα από τα δύο (μακάρι να διαψευστώ φυσικά!) αλλά έχει προταθεί και για Σενάριο και για Α’ Ρόλο (για τη Σάντρα Ο). Ήταν και η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της άνοιξης- νιώθω πως είναι από τις περιπτώσεις σειρών που επιστρέφοντας για 2ο κύκλο θα τις υποδεχτεί η βιομηχανία με 13 υποψηφιότητες. Έχουμε καιρό.

Πρέπει να κερδίσει: Τζόελ Φιλντς, Τζο Γουάισμπεργκ / Θα κερδίσει: Τζόελ Φιλντς, Τζο Γουάισμπεργκ


emmys_maisel

Σενάριο σε Κωμωδία

  • Ντόναλντ Γκλόβερ (Atlanta: Alligator Man)
  • Στέφανι Ρόμπινσον (Atlanta: Barbershop)
  • Αλεκ Μπεργκ, Μπιλ Χέιντερ (Barry: Chapter One: Make Your Mark)
  • Αλεκ Μπεργκ (Silicon Valley: Fifty-One Percent)
  • Λιζ Σάρνοφ (Barry: Chapter Seven: Loud, Fast and Keep Going)
  • Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο (The Marvelous Mrs. Maisel: Pilot)

Όλοι οι φανς του «Gilmore Girls» έπρεπε να το περιμένουμε ότι θα άλλαζαν τα πράγματα προς το καλύτερο με την περσινή βράβευση της Αλέξις Μπλεντέλ (και ταυτόχρονη υποψηφιότητα του Μίλο Βεντιμίλια, δηλαδή τι ζήσαμε). Περάσαμε επισήμως στην περίοδο όπου οι συντελεστές της σειράς θα βραβεύονται για τα επόμενα πρότζεκτ τους. Φέτος έρχεται η σειρά της Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο, που με τη «Mrs. Maisel» της για το Amazon Prime κατάφερε να δημιουργήσει ακριβώς αυτό το upscale, σοφιστικές, αστείο, νεοϋορκέζικο είδος σειράς που το streaming δίκτυο έχει λυσσάξει από την πρώτη στιγμή να καταφέρει να αποσπάσει, αφήνοντας σακούλες με λεφτά στα πόδια του Γούντι Αλεν ή προσπαθώντας να κάνει τον Γουίτ Στίλμαν να φτιάξει μια σειρά ενώ ο άνθρωπος δεν ήξερε πώς. Τελοσπάντων, καταφέραν, χρειαζόταν απλά να πάρουν τηλέφωνο την Παλαντίνο. Και θεωρώ πως είναι το φαβορί σε αυτή την κατηγορία απλώς και μόνο επειδή στο Σενάριο υπάρχει μια παράδοση επιβράβευσης πιο αστείων και ελαφρώς πιο συμβατικά δομημένων επεισοδίων (βάλε-βγάλε ένα «Louie»).

Γι’αυτό και μόνο δίνω ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με το «Atlanta» (του οποίου τη δύναμη νιώθω η Ακαδημία εντοπίζει περισσότερο στη σκηνοθεσία και στην περσόνα του Γκλόβερ) και με το «Barry», το οποίο ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω πόσο πολύ αρέσει. Για το «Mrs. Maisel»αντιθέτως είμαι πιο σίγουρος, και πιστεύω πως θα κερδίσει 3-4 μεγάλα Εμμυ τη Δευτέρα.

Πρέπει να κερδίσει: Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο / Θα κερδίσει: Εϊμι Σέρμαν-Παλαντίνο


emmys_uss

Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

  • Κέβιν & Μάθιου ΜακΜάνους (American Vandal)
  • Τσάρλι Μπρούκερ (Black Mirror: USS Callister)
  • Τομ Ρομπ Σμιθ (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story)
  • Σκοτ Φρανκ (Godless)
  • Ντέιβιντ Νίκολς (Patrick Melrose)
  • Μαρκ Φροστ και Ντέιβιντ Λιντς (Twin Peaks: The Return)

Πολύ δυνατή κατηγορία φέτος αν και όχι χωρίς τους γνωστούς αστερίσκους: Το «American Vandal» ας πούμε είναι πανέξυπνο και προσωπικά θα του έδινα και την ψήφο μου εδώ, αλλά δεν είναι μίνι σειρά, κυριολεκτικά παίζεται η 2η σεζόν ενώ μιλάμε.

Τελοσπάντων, το «Τwin Peaks» βρίσκεται κι εδώ αλλά αν ήταν να κερδίσει κάτι θα ήταν η σκηνοθεσία, το «Patrick Melrose» δημιούργησε ένα κάποιο buzz αλλά ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, το «Godless» είναι παντού όμως η δύναμή του βρίσκεται σε άλλες κατηγορίες περισσότερο, οπότε κάπως νιώθω πως η κατηγορία καταλήγει ανάμεσα στον ετήσιο Ράιαν Μέρφι(σειρά του δηλαδή, γιατί δεν το έχει γράψει ο ίδιος) και στον ετήσιο Τσάρλι Μπρούκερ, που κέρδισε εδώ πέρσι με το «San Junipero». Το «USS Callister» δεν είναι «San Junipero», όμως η διάθεση των ψηφοφόρων στα Εμμυ πάντοτε τείνουν προς το γνώριμο ακόμα και σε ένα πεδίο μίνι σειρών και τηλεταινιών. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν που οι ανθολογικές σειρές του Ράιαν Μέρφι κυριαρχούν στο πεδίο τόσα χρόνια σα να ήταν νέες εκδοχές ενός ευρύτερου brand (που είναι), έτσι κι εδώ πιστεύω πως η Ακαδημία θα τείνει να βραβεύει τον Μπρούκερ όταν έχει την ευκαιρία.

Πόσο μάλλον που και το «Gianni Versace», όπως ξαναείπαμε κι αλλού, δεν είναι «O.J. Simpson». Είναι καλύτερο, πιστεύω, αλλά ταυτόχρονα και λιγότερο ταμπλόιντ, λιγότερο σέξι, σίγουρα πιο δομικά τολμηρό και πιο εσωτερικό. Οσο γράφω τόσο περισσότερο πείθομαι πως ο Μπρούκερ δεν το χάνει.

 

http://flix.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s